Jassoo. Ja mitään valmistahan en ole saanut aikaiseksi, mutta uutta olen taas aloittanut.. olen onneksi muiltakin käsitöitä tekeviltä kuullut samaa että on monta työtä tekeillä yhtä aikaa.

Löysin alennusmyynneistä kirjan joka oli pakko ostaa ihan ton virkkauspuolen takia, koska olen aloitteleva vaikka paljon olen tehnyt perusjuttuja, tarvitsen paljon ohjeita, soveltaa en osaa juurikaan yhtään vielä. Kirjassa ohjeistetaan palojen sommittelussa ja yhdistämisessä sekä neuvotaan langan paksuuden valinnassa ja mitä mitkäkin lyhenteet meinaa sunmuuta. Juuri mulle passeli.

Tässä kirjassa on paljon kivoja pikku ohjeita ja langan paksuutta valkkaamalla saa aikaiseksi vaikka peiton tai pöytäliinan.

Itse lähdin tossa telkkaria katsoessa ihan testaamaan seiskaveikalla kun niitä sattui löytymään ja kivojahan niistä tulee. Oma lemppari nyt noista kolmesta on tuo isoäidin neliö, helppo ja nätti kuin sika pienenä. Joten nyt olis tarkoitus tehdä EHKÄ paljon erinmoisia pikku paloja ja EHKÄ saada niistä aikaiseksi torkkupeitto tai jokin sellainen...

EHKÄ tarvitsis keskittyy yhteen juttuun kerralla mutta jotenkin se oma mielenkiinto lopahtaa keskenkaiken, alkaa kyllästyttää, pakko pitää taukoja.

Pyydystelin muuten viime viikolla todenteolla tupsu seinämattooni pohjaa johon alan pujottelemaan tupsuja mutta ei mistään löytynyt, kävin kaikki mahdolliset askartelukaupat ja kangaskaupat ja jopa mattokaupassa..ajattelin jo että nyt täytyy alkaa tehtailemaan miljoona pipoa joihin niitä tupsuja kiinnittelisin, mutta sitten pelastava enkeli saapui.. paikallinen ompelimo yrittäjä ja itsekkin kova käsitöiden tekijä tiesi mitä tarvitsen ja tiesi sitä saavansa, lupasi hankkia minulle mattopohjaa. Nyt vain odotellaan niin pääsen taas sitä jatkamaan =) 


20140209_220112-normal.jpg